Snabb middag.

Jag kan inte orginalreceptet för de slänger jag oftast med tanke på jag inte följer de!

Det du behöver är:

Såsen:

1/2 dl margarin
2 - 3 msk mjöl
3 dl creme fraiche Skånemejerier
4 - 5 dl mjölk Skånemejerier
1 dl matlagningsgrädde Skånemejerier
1 Ranch dippmix

Pasta, önskad mängd
Pujolök, önskad mängd
1 paket Bacon
2 stora kycklingfileer

Gör såhär:

Häll margarinet i en kastrull, när de smällt så häll på mjöl och rör till en tjock klägga. Sedan häll på mjölk och rör om. Låt småkoka så den blir tjockare.
Sedan häll på matlagingsgrädden. Ta av från spisen.
Häll i dippan, creme fraiche, resen av mjölken och blanda. 

Skär kycklingen o stek, samma med baconet.
Koka pastan.

När pastan är klar så häll de i en ugnsform, sedan på med kyckling, bacon, purjolöken och sedan häll på såsen.

Låt stå i ugnen ca 15 - 20 min på 200 °

Säg sedan vad ni tyckte !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0