11 Okt - Soligt o fin höstdag.

Oh så härligt, en fin solig höstdag utan att de blåser.
Kan ju inte önska sig mer.
 
Ringde till mormor & morfar, det va ingen som svara.
Men en kort stund senare ringde dom upp. Morfar va hemma själv, mormor var på Ica.
O han satt o tvätta håret själv, så han hann inte upp från golvet från jag la på.
 
Jag frågade om han trodde mormor hade lust o följa med till Buketten.
Han visste inte, så jag sa jag kommer.
 
3 min senare var jag där hemma, mormor hade inte hunnit komma hem då.
Men kom ett par minuter senare.
 
Hon ville med, så vi cykla dit.
 
De hade inga roliga blommor alls.
Men jag hitta en annan grej som jag inte kunde låta bli.
 
Ska visa lite senare . . den står i papper så länge.
 
Köpte lite kex åt vovvarna.
Jag har allt deras godis i sånna burkar.
Håller tätt ju. Så de torkar inte.

Efter Buketten blev det fika hos mormor och morfar.
Nu har jag precis kommit hem.
Ska byta om strax. Väntar bara på Nicko ska komma hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0