Att hitta rätt nagelbyggare är inte lätt.

Att hitta rätt nagelbyggare är inte lätt.
Man ska absolut inte gå till en som bygger hemma om personen inte är utbildad och har diplom.
Dom kan förstöra dina naglar.
 
Jag har provat en del nagelbyggare.
Dessa jag skriver om, skulle jag absolut aldrig gå till igen. 
 
Jag vet hur jag vill ha de och hur jag absolut inte vill ha e.
 
De jag provat har gått sin utbildning på dalaplan, på Professionails.
O alla dom jag haft, har filat rent förmycket på min egen nagel.

Titti, hon va bra !!
Henne gick jag till i många år. Sen slutade hon för o bli tandläkare .
 
Provat en tjej som heter Jenny, Studio de lyx, aj som fan va hon filade mina naglar tunna.
Hon va verkade inte va så noga med hur det såg ut på sina kunder.
Hon blev liksom sämre o sämre i längden.
 
Provat en i Limhamn, Nails By Lovisa, hon filade också sjukt mycket.
Där fick man ju gå varannan vecka för naglarna skulle hålla.
Det blir dyrt!!
 
Provat en som heter Åkersborgsgården. Hon gjorde fina naglar, men rent för tunna. Dom bröts lätt & hon hade ingen garanti på sitt arbete.
 
Jag har provat asiaterna uppe i stan, Hollywood nails tror jag dom heter, dom är för fan inte kloka.
Naglarna gick sönder samma dag!! 
Gick dit för o be dom fixa de, då skäller hon ut mig. Påstår att jag borde kolla synen osv.
Va fan inte mer än 1 el 2 personer som kunde svenska.
O fan va dom filade. Dom påstår att dom använder " pulvergele " .
Vilken idiot som helst kände hur de stank akryl !!
Dessutom såg man tipparna rakt igenom deras nagelbyggnad, om man ens får kalla de så.
 
Gick ett tag till Salong Be Lövely, jättefina naglar men höll inte . Dom va så tunna så tunna.
Blir dyrt om man ska hålla på o laga en nagel 2 - 3 gånger i veckan.
 
Provat Lack&Lugg. Där ska ni absolut inte gå!!
Verkligen varning !!
 
Mina naglar blev så tunna efter jag gått där 3 - 4 gånger, att dom va rent röda.
Kan kunde inte ta i saker till slut. 
Dessutom filade hon bort mina nagelband med elfilen.
En bra utbildad nagelbyggare borde veta att nagelbandet ska man vara rädd om!!
 
När jag kom till ny nagelbyggare så vägrade hon ens bygga på mina naglar från de hade växt ut. 
Hon hade aldrig sett någon med så förstörda naglar någonsin.
 
Där jag går idag, där filas inget på min egen nagel.
Man ska ju bara rugga upp utan precis lite lite för att materialet ska fästa.
Hon puttar bara ner mina nagelband.
 
Jag har fått långa fina, tjockare naglar.
Hon är superduktig.
 
Är det minsta lilla fel, så fixar hon det.
Dom har 1 veckas garanti på naglarna.
Dom är alltid hjälpsamma om det är ngt.

Hon är dessutom sjukt trevlig, man vill verkligen komma tillbax igen och igen.
Där jag gå är Belle Nails, Fersens väg.
 
Nu har dom ju även Daria där, massör.
Hon är också himla trevlig.
 
Riktig tjejsalong =)
Många skratt får man där. Trevlig stämning.
 
 
 
Mina naglar jag gjort på Belle Nails.
 
O såhär ser mina egna ut efter ett tag hos Belle Nails, jätefina o inte sönderfilade.
Detta är alltså utan gele på.
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Åååh så fina! Tänkte höra om vi skulle gå nån gång och bygga tillsammans. :) Vad betalar du hos henne?
Har också gått till några riktigt (ursäkta mig) puckon som filat sönder nageln, pajjat nagelbanden och gjort alldeles för tunt. Och en gjorde de dessutom jättedåligt.. :(
Kram

2012-10-09 @ 10:15:38
URL: http://split.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0