Tvätt & en lite piggare Lakritz

I morse kokte jag ris, läste att de va bra o ge när hunde va dålig i magen.
De skulle koka i 40 min, o man skulle ha 1 dl ris, 3 dl vatten.
 
Han får knappt 1 tsk var tredje timme.
Det har funkat bra hittils, hoppas de fortsätter så.
 
 
Jag har varit hos Sabrina en snabbis.
 
När jag kom hem möttes jag av denna fina glada vovve, men bollen i högsta hugg.
 
O när jag kom hem igen, så började jag med tvätten.
 
Mormor tvättar också idag. Hon kanske behövde hjälp, så jag sa till henne o ringa.
Kan cykla mellan maskinerna ju.
 
Ikväll är de Hollywoodfruarna, hoppas jag orkar vara uppe så länge.
Men annars kan man se de på Play.
 
Min Ampellilja mår bra, den växer som satan.
 
En tredje sån lång filur e på G.
 
Ungar, el va man ska kalla dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0