12 Feb - Ny op, gymmet & hämtat Prins.

 
Klockan skulle ringa 6.30, men jag sover så dåligt just nu.
Så jag va vaken långt innan 6.30
 
Gick upp o skulle kissa, Prins sov så gott. Så jag sminkade mig & klädde på mig.
Vid 7 tiden bar jag ut honom, så han fick göra sitt. Hade även med Lakritz, så Nicko kunde sova så länge som möjligt.
 
Vid 7.40 väckte jag Nicko, vi var redo att köra till Djursjukhuset-
 
Dom klyddade åter igen med försäkringen, vi fick fel papper mm.
Suck & stön.
 
 
Vi körde sedan hem, bytte om o tog våra träninggrejor o stack till gymmet.
Första gången för mig på evigheter.
Självklar ben/rumpa.
 
Men shit, hade ingen kraft alls i kroppen.
Har ju knappt ätit & druckit de senaste 2-3 veckorna.
Körde knäböj med 30 kg, fy fan va tungt.
 
Mina nya träningsbyxor invigdes.
 

Tappat mycket nu när jag inte ätit o tränat, men lite put är det kvar på rumpan. Plattare mage.
 
Utan fläskmagen, så kan jag börja ha tajta linne.
 
 
När vi tränat klart, så ringde faktiskt DS o sa att Prins va klar, redan lite över 11.
Vi körde snabb till mormor o morfar, skulle låna lite saker av dom, sen till Willys för o storhandla inför veckan.
Hem, packade upp, lagade mat, Nicko vilade, diskade och gick med Lakritz.
 
Sen åkte jag till DS, mötte upp mamma där.
 
 
Åter igen klyddade dom med försäkringen, jag fick SPEL!!!!
 
Efter 30 min väntan, kom den danska tjejen ut med min Prins. Han pep och va sååå glad.
Hon berättade att han hade blivit så glad när han såg henne, pep och viftade på svansen.
Man märker på henne att hon gillar Prins, hon sa : jag tar gärna med mig honom hem. Haha . .
 
Dom berömmer honom mycket.
Snäll och tyst hund. Tålig, stark, kämpe . . ja allt möjligt.
Så himla kul o höra!
 
Jag hade en handduk med mig dit, då jag antog att de skulle blöda lite.
O ja, jag hade rätt.
 
Han hade en böld vid halsen, som spack, blev sår och läkte. Men på insidan av såret hade det bildas en typ kapsel som va hård. Vetten i går tryckte på den som fan ( utan att Prins sa ett ord ) så den blev rent blå/svart och blodfylld.
Den hade dom även öppnat upp.
 
Så jag fick tillbaka ett stycke hund, 2 kg med 1 sår som öppnats igen, 2 andra sår var av 1 stygn i varje hål.
Trött som ett as, han somnade i min famn direkt.
 
Tackade den danska tjejen så himla mycket, hon tar så väl hand om honom.
" Äkta knä hund som älska att sitta i famnen hela tiden" sa hon. Hahah !! Ja det stämmer!
 
Mamma o jag körde sedan o hämnade upp pappa.
Sen till Belluve, där mamma gick o handlade på apoteket till mig.
Pappa handlade på Ica, både till mig & till sig själv. Sen körde vi hem.
 
När jag kom hem gick jag upp med allt, sen ut så Prins kunde kissa.
 
Ringde DS o frågade hur jag skulle göra med stygnet på skulderbladet. Då jag e rädd att han kliar med baktassen och river sönder stygnet.
 
- Du får ha 24 timmars uppsikt i 10 dagar, svarade hon.
Shit, 10 dygn som man ska sitta vaken ? jag kommer dö! Jag vill sova!!!
Jag vill sova i 8 timmar för fan. Flera veckor sen jag sov gott ju!
Men jag får hålla ut 10 dagar till . . .
 
Sen tog jag tag i alla sms jag fått under dagen, även ringa samtal som jag lovat.
Mamma kom o passade Prins medan jag gick ut med Lakritz.

Vi satt o snackade en timme, sen gick hon hem.
Nu sitter jag här i soffan, dödens trött.
Ätit lite makaroner o köttfärssås.
 
Ska se en film kanske el ngt.
 
Båda mina vovvar ligger här hos mig. Mysigt.
 
Nyss hemkommen.
 
Höften, ett stygn
 
Skulderbladet, ett stygn.
 
Öppnat upp vid halsen. Hål rakt in.
 
Satte för tassen, så han inte kunde riva på stygnet på skuldebladet.
Men, han gick på 3 ben + de va inte bra o ha för, då kunde han få svamp sa veterinären när jag ringde dit.
 
2 vovvar somnade gott när vi la oss ner lite.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0