Asiatisk kycklingwok.

 
För ett tag sedan hittade jag ett recpet inne hos 56 Kilo.
Såg väldigt gott ut. Så vi testade att göra de.
 
Men jag jag gillade inte de riktigt, så jag ändrade lite på recpetet.
Sugna på o testa de ? Här kommer mitt omgjorda recept.
 
 
 
 
3 stora kycklingfileer
200 g vitkål
2 rivna morötter
100 g haricoverts
1 st solo vitlök
5 msk japansk soja
3 msk rapsolja
1 msk sambal oelek
3 msk riven ingefära
6 st salladslökar
150 g äggnudlar
1 msk kalvfond
 
Skär kycklingen i mindre bitar.
Blanda olja, soja, riv vitlök, sambal oelek & ingefära. Det är marinaden till kycklingen.
I denna marinad ska kycklingen ligga ca 15 min.
Undertiden, passar jag på o steka vitkål & salladslöken.
Lägg sedan det på ett fat.
 
Sedan plockade jag upp kycklingen o la i stekjärnet, sen silade jag bort all ingefära o vitlök, sen ner med marinaden i stekjärnet.
När kycklingen e klar, häller jag ner morötterna,haricoverts, kålen, vatten och fond och låter det steka medan nudlarna kokas upp.
Sen ner med nudlarna och rör om.
Färdigt.
 
Hoppas det ska smaka.
Skriv gärna o säg vad ni tycker.
 
Tips!
 
Minimajs är också jättegott att ha i, det hade jag sist.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0