Trött ägare men glad.

 
Idag var vi o hämtade Prins.
Fick svar på alla prover idag.
 
Där visar inget fel på honom, trots han ser ut som han gör.

Dom säger att det är hans imunförsvar hade blivit lågt, då hade hans egen kropp attackerat honom med dessa skumma grejor.
 
Han e fortfarande full av bölder, ingen vet om fler spricker el vad.
Vad vi kan se, så har hans bölder krympt.
 
I måndags när vi va där ( då han nyss fått starkare medicin ) va där absolut inget piggt med honom alls.
Han såg rent ut sagt förjävlig ut.
Stora öppna sår dessutom.
 
Kroppen full av bölder, dessutom.
Pep hela tiden, ville inte riktigt gå.
Han viftade lite på svansen, men absolut inte sitt rätta jag.
 
Jag vet inte om man ska kalla det att jag svimma, men ngt åt det håller iaf, när jag såg honom.
Det blev som en käftsmäll, att se han på de viset.
 
Min pigga, glada, busiga, stirriga Prins. Som nu bara hängde liksom.
 
Men idag . . idag sken han upp som en sol när han såg oss.
Svansen gick nästan som vanligt. Inget pipande.
Vi tycker att bölderna såg inte så svullna ut, fast där e över hela kroppen fortfarande.
Såren såg bättre ut. Ögonen va så fina så. Även ärren han fixade själv på ögonlocken ( han körde huvudet i marken o ren upp ögonlocket, det andra ögonlocket rev han upp med sporren )
 
Han gick utan problem idag,
Vilken känsla o se honom så glad o pigg igen.
 
Det verkar gå på rätt håll.
Tisdag nästa vecka är det återbesök, dom ska ta stygnen och kolla hur han ser ut.
 
Vi fick ställa massor med frågor, dom visade exakt hur såren ska tvättas.
Dom var till väldigt stor hjälp. Trevliga och hjälpsamma (till skillnad från 2 utav dom som vi fått prata i telefon med).
 
En liten vovve som e rätt kal om ögonen pga medicinerna.
Trött ägare.
 
Så här trött blir man av att åka bil i 2 min.
 
Eftersom vi fick veta att det inte smittar, så kan vi i lugn och ro sitta i soffan tillsammans.
Men Lakritz får inte lov att komma närmare. 
 
Natalie tackar jag så mycket för, alla tips & råd jag fått. Ett stort hjärta till dig <3
På ryggen ser man där dom rakat, där ett sår är.
De hade läkt väligt fint bara sen i måndags, då de va djupt o vätskade sig. Men idag va det torrt och fint, inte alls så djupt.
 
Här ser man bölder/knutorna som han har över hela kroppen.
Kanske inte bästa bilden, svårt o fånga de på bild. Men dom känns tydligt.
 
Såren han fått brevid rumphålet. Stort och djupt.
Vätskar sig rätt mycket, men det ska tvättas och hållas rent flera gånger om dagen.
 
Så härligt det va ikväll.
Alla 4 samlade i soffan, såg tv. Allt kändes nästan hur bra som.
Inget känns helt bra från Prins e helt bra.
 
Min kung, han e så fin.
Tuff som satan i sitt nithalsband. 
 
Dom kallar Chihuahua för råttor, nu när Prins e rakad på flera ställen på kroppen . . så e de lite råtta över honom, speciellt svansen.
 
Hur nöjd är inte han o få vara hemma ?
 
Han sov såå gott.
 
Eftersom han inte kommer sova en blund om vi lämnar honom ensam i köket, så har vi fått låna madrass av Eva & Håkan. Så nu får jag sova i köket på golvet, tills hålet i rumpan har fått läka lite.
Man vill ju inte ha massa av den sårvätskan i sängen.
 
Tratten gillar han inte, han viker gärna ena örat bakåt.
 
Lille skrutt.
 
Trötter.
 
Här ser man även håletvid halsen och lite utan de stora såret på kinden som är sytt.
 
Min vovve älskar o krypa in och få värme.
 
Jag sitter här o surfar, äter Twix.
 
 
Jag vet inte om jag får någon blund inatt, men det gör inget. Kan vila lite på dagen kanske.
Mamma kommer i morgon o hjälper mig på morgonen. Himla skönt med hjälp.
 
Jag är så trött så trött i mitt huvud. Kan inte koppla av alls och kommer inte göra de från Prins är återställd.
Men när Nicko är hemma får han passa honom, så jag kan få lite skön sömn i sängen.
Då vet jag att Prins är i goda händer, då sover jag på ett helt annat sätt och man känner sig mer utvilad när man får sova ordentligt. Även om det bara blir en timme per dygn.
 
Anna, söta snälla Anna som också hjälpt mig en himla massa! 
Jag saknar henne så himla mycket. Hon o hennes fina Milton.
 
O alla som skrivit sms. Tack för er omtanke. 
Sen alla som ställer upp. Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0