Muppar.

Satt o kollade runt på Blocket lite.
Shit va de säljs Chihuahuavalpar.
 
" Renraisg utan stamtavla " vem går på de ?
O hur kan man betala massa pengar för en hund som man inte vet var den kommer ifrån, sjukdomar i släkten mm.
Vem vill ha en smuggelhund ?
 
Som valpar kan dom se ut som renrasiga ut, men när månaderna går, så syns de tydigt att det är blandras.
 
Tycker själv inte att det är ngt fel på blandraser, då min lille Lakritz är 75% Chihuahua 25% Papillon.
 
Men jag tycker de är så onödigt o springa o påpeka att man har en renrasig hund, när det inte är helt säkert.
Vissa ser man tydligt att den e blandras, även om ägaren/ägarna vägrar inse de.
 
Idag snor dom Chihuahuahundar, använder dom till avel, säljer valparna.
Köper ni en hund utan tavla, kan ni vara en av dom som köper en sådan valp.
Det är ni som bidrar till att hundarna blir stulna, så idoterna ska kunna föda upp valpar så dom kan tjäna pengar.
 
 
För ett tag sedan läste jag att dom snott en hund ute på Svågertorp ( hur fan kan man bara sätta hunden utanför affären ? ) hunden var svårt sjuk och behövde sin medicin.
 
Jag tar aldrig med mina hundar o sätter utanför affären.
Behöver jag handla, går jag med dom o sen hem med dom och sen till affären.
 
Idag vet folk inte vad som är mitt & ditt, och snor som aldrig förr.
Jag är mycket rädd om mina hundar!!
 
Aja, jag ska sluta nu . . . bara kom till o tänka på detta när jag satt o kolla på Blocket.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: cd

En hund kan vara renrasig men sakna stamtavla. Jag vet en som fick valpar, hanen och tiken var hennes och de båda var reggade med stamtavla, dock så var inte hanen röntgad som var ett av kriterierna för att få regga valparna. Så valparna har inte stamtavla pga att fadern inte var röntgad, men de är ju inte mindre renrasiga för det.

MEN jag är helt med på vad du säger, det säljs allt för mycket oreggade hundar på blocket och mycket är nog lurendrejeri. Andra anledningar till att valpar inte är reggade kan bero på att det egentligen är avelsförbud på tiken men det skiter pengakåta idioter i. Ja man ska passa sig för vad man köper. Det borde komma ut mer information i media tex om bästa vägen att ta till hundköp. Tyvärr finns det idioter som skiter i vad de får, de vill kanske bara ha hund för att det är en innegrej. Sorgligt.


Svar: Man kan inte vara 100% säkert om där inte finns papper på de.
Bina Lakritz Prins

2013-12-18 @ 11:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0