Trött tröttare tröttast . . .

Ja usch va trött jag var i morse.
Klockan ringde 6.30

Låg kvar en bra stund innan jag fick tummarna ur röven o resa mig.
 
Vi gick ut med vovvarna, sen slängde vi oss på soffan fram till vi skulle gå till Malmborgs o handla.
Mormor o morfar var redan där. Dom e alltid tidiga.
 
Dom handlade en himla massa. Sen fick jag skulden för dom handlade så mycke, ahha.
För jag brukar locka på morfar kakor & annat sånt gott.

Vi blev sedan bjudna på en brakfrukost.
Efter lite snack & allt var undanplockat så gick vi hem.
Hämtade bara nycklarna till bilen, sen stack vi till Willys för o handla lite andra grejor där.
Sen hem.
Två glada vovvar mötte upp oss. 
 
Vi slänge oss på soffan, kollade på Fångarna på fortet.
Ut med vovvarna, sen somnade jag & Prins en liten stund.
 
Nu har vi precis ätit mat.
Hemmagjorda köttbullar & hemmagjord mos. 
Sallad, lingonsylt & gräddsås till de.
Allt utom lingonsylten va hemmagjort haha.
 
Gillar den sylten som är utan bär, hehe.
 
Igår var vi på hockey.
Fy va skoj de var. Häftigt . . .
Så fräck arenan var o allt som hände.
Kommer visa några kort sen . . inte alla.
Tog 123 kort & 6 - 7 video.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0