Renoveringen del 14, köket.

I måndags förra veckan var kakelmannen här.
 
Tänkte visa upp vårt fiina kök som snart ska vara klart.

Köket har vi köpt på Noblessa.
Där satt vi o ritade upp allt.
Vi har valt allt själva.
Skoj skoj!!
 
Vårt kakel kommer från Svenska Kakel, samma med klinkersgolvet.
Det hänger en sladd mitt i allt, men de ska också fixas.
De svarta hålet i väggen vid skåpet är en ventilation, där ska inte se ut så sen.
I taket hänger sladdarna ut, där ska sättas för.
 
Borta på väggen är även där öppet, där ska sättas en "gammeldags gatlykta"
 
Vår fräcka spisfläkt.
Man drar ut den när man ska använda den.
 
O puttar tillbaka den när man är klar.
 
Micro och ugn.
 
Den fina vasken, vit.
 
Äntligen har vi börjat laga mat.
Prins älskar mat, så han ville gärna vara med.
 
 
Köksmöbler har vi inte hittat än, men de kommer . . .
 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Det blev verkligen jätte fint. Bra smak ni har :) Nu har jag äntligen beställt en "brevinkast korg" till min dörr, som fångar upp posten. Så jag skipper få min post i 1000 bitar av min lilla terrorist här hemma :)

2013-08-13 @ 09:05:30
URL: http://mylifeismyeverything.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0