Renoveringen del 12 - Ett kök i hela lägenheten.

Undertiden jag var i Lund, ringde mobilen i ett kör.
Jag ringde Nicko, frågade om de var Noblessa som ringde, vilket det var.
Vi valde att inte svara, då vi hade bokat för det första imorgon, onsdag. . .
Men nu kunde dom redan idag, så vi sa inte före 14.00.
 

Redan kl 10.30 började dom ringa mig. Hade typ 8 missade samtal.
Iaf . . .
När jag kom hem till grindarna, ser jag lastbilen . . .
"Shit, den är tom" . . De var det första jag tänkte.
"Hoppas nu inte allt står i trappan" var min andra tanke .
 
Hinner inte ens in i trappan från jag möts av detta.
En utan alla hundar delar till vårt kök är dörrhållare.
 
 
Går ett par steg in, påvägen in ser jag 2 damer o 1 gubbe.
Då hör jag hur dom gnäller " kolla in i trappan, så får det bara inte se ut, bla bla bla"
Jag vänder mig genast om o påpekar att det är mitt kök och det är levererat tidigare än bestämt.
 
Tanterna fortsätter o gnälla, jag fortsätter o säga emot. . . på ett nätt & fint sätt.
Till slut fattar dom, att de inte är mitt fel & att sakerna ska inte stå där sålänge . . .
Så det slutar med att dom önskar oss lycka till & hoppas vi blir nöjda med vårt nya kök.
 
 
Längs räcket står vår långa bänkskiva, den hoppas jag dom varit rädda om =)
 
Gubbarna fick sedan bära in allt.
Grejorna får stå i hela lgh. 

Här är lite bilder på hur det ser ut här just nu.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0