Ett par gamla historier.

Idag kom Nicko o hämtade mig hos mormor & morfar, när han slutat jobba.
Han kom upp en sväng, mormor bjöd på mackor och cola.
Morfar berättade lite gamla historier, sen han va barn.
Alltid lika skoj och höra på vilka hyss dom hade för sig som barn/tonåring.
Så oskylldiga saker dom gjorde då, mot va barn och tonåringar har för sig idag.

Vi stannade fram till 11:30 sen körde vi hem.
Nicko o Lakritz gick o vilade i sängen.
Jag la mig i soffan och kollade på Top Model, men somnade.
Vaknade strax efter 14 tiden.
Gick med vovvarna, sen gick Nicko och tränade.
Jag satt i soffan med min onda nacke och kollade på tv.

Blev en tur till Hemmakväll, köpte 5 filmer.
Ica efter de, middagsgrejor.
Enkel mat som vi inte haft på 100 år.
Hemmagjorda köttbullar o snabbmakaroner.
Ooh så gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0