28 Jan - Finaste Prins.

 
Ingen sömn i natt heller.
Börjar känna mig lagom avtrubbad.
 
Knutan på Prins blev bara större o större igår.
Vid 23 tiden ringde jag in till djurakuten, men hon sa att där va så mycke djur och att det va inte lönt att komma.
Andra djur som va mycket sämre.
Hon tyckte iaf att vi skulle komma in denna morgonen.
Jag bäddade ner mig i soffan, Prins somnade hos mig.
 
Han sov så gott i famnen.
 
Bölden i sidan.
 
Båda ögonen är såriga.
 
Kunden blev bara större större.
 
Kragen blev snöplog, inte lätt o vara liten.
 
Här har den börjat gulna.
 
 
Tiden gick så sakta.
Önskade jag kunde somna, så det kunde bli morgon snabbt.
Men icke, jag kunde inte somna helt enkelt.
 
Vid 4 tiden hörde jag plogbilen, så jag kunde tänka mig att det va rent vitt ute.
En timme senare ringde Nickos klocka, men han hade somnat om, så det blev ingen träning för hans del.

Vid 6 tiden ville Lakritz ut, men jag tig Prins först.
När vi kom hem så skakar han väligt lätt på huvudet. Splach sa de . . bölden sprack o var + blod small rakt ner i golvet. De rann klegga längs kinden på honom. Han fick utan tvekan mer ont.
 
 
Kallade direkt på Nicko, han for upp. Jag fick tvätta och trycka ut de jag kunde, sen fick vi hålla han i famnen så han inte kunde komma åt ögonen eller kinden/såret.
Nicko gick med Lakritz, jag gjorde vid mig. 
Gick till Coop o handlade busskort.
 
 
När jag kom hem så ringde jag direkt till Djursjukhuset, men sjuk lång kö.
Ändå ringde jag prick 8.
 
Men vi stack dit. Nicko började 9, så han bara släppte av oss.
De va bara o sätta sig inne i akutrummet.
 
 
Fick snabbt hjälp. 
Prins blev bara sämre o sämre.

"-  Vi måste lägga in honom då han har en mycket kraftig inflammation i såret + båda ögonen + feber "
 
Shit, va det första jag tänkte. Ska jag behöva lämna min lilla Prins här!?
 
" - Vi vet inte om vi hinner operera honom idag eller i morgon, men vi hör av oss"
 
Ännu jobbigare att han inte ska få komma hem idag.
Tårarna va sååå nära o komma, men jag höll dom inne.
 
När veterinären sa att han ska klämma på bulan, så blev jag som spagetti i benen.
O när det började bubbla i såret, då jävlar . . kände hur benen vek sig, hur jag fick upp magsaft i munnen och att ögnen var på väg o snurra.
 
Han kallade genast på en sköterska, tur de.
Jag fick sitta o pusta ut ett par minuter.
 
Sen kom det en annan sköterska, där fick jag skriva på papper på bla, att jag kommer tillbaka och hämtar honom när han är klar.
 
Sen bad hon om att Prins.
 
" - Nu kan du gå hem"
 
Vem har mage o lämna denna sjuklingen ensam med massa främlingar.
 
Shit . . då började tårarna rinna.
Tårarna rann inte för jag skulle åka hem, utan för de kändes så fel o lämna honom när han mådde som han gjorde.
Han va så långt borta, han lyssnade inte ens på när jag kallade på honom.
De kändes som han var helt väck. Hemsk känsla och behöva lämna honom då.
 
Tur så hade jag med mig näsdukar, visste att ögonen skulle börja rinna.
 
Gick iaf till bussen, tog 32 till Centralen, sen tog jag 3 hem till mormor och morfar.
Hade ingen lust o åka hem. Lakritz sov ju ändå.
 
Så här såg jag ut idag. Supertrött och väldigt ledsen.
 
 
Stannade där hemma hos dom fram till 1 tiden, sen gick jag hem till Lakritz.
När jag kom hem, så kändes de så tomt utan Prins. Token som alltid kommer o pussas när man kommer hem.
 
Jag tog på Lakritz vinterjackan och till tillbaka hem till mormor och morfar.
Vi snackade, skrattade, fikade och hade skoj. Tiden gick väldigt snabbt.
Jag traskade hem vid 4 tiden. Gailis såg att jag kom ensam med Lakritz, så hon kallade, så jag gick in till henne och pratade en stund.
 
När jag kom hem på gården, så rindge vetten.
Surkuk till människa!
 
Men Prins var redo att hämtas. Jag ringde genas till Nicko.
Han körde hem o vi körde direkt o hämnade vår fina Prins.
Men usch o tvi vilket sår. Ännu en gång blev jag svimmfärdig och de började svarta för ögonen. Tur va där en stol.
 
Hon hade myst med Prins hela dagen, hängt i hennes famn. Så han va omtyckt.
Hon förklarade hur jag skulle sköta hans sår + rören dom satt i halsen. 
Självklart är jag nervös o tvätta de. Aldrig gjort de.
Men hoppas det ska gå bra.
 
Mamma va snäll o körde mig till Apoteket så jag kunde handla lite, pappa köpte potatis så jag slipper handla mat i morgon.
Mormor kommer o hjälper mig under dagen i morgon när Nicko jobbar.
 
Himla skönt o få hjälp.
 
Inatt hoppas jag på sömn. Snart bryter jag ihopa så trött jag är.
Huvudet är så avtrubbat så det e sjukt.

Nu håller vi tummar, tår & tassar på att detta ska läka fint!
Och så är det återbesök på fredag. 
 
Hoppas ni kan sova gott i natt. För de hoppas jag att jag kommer göra!
 
 
Här ser man de 2 rören som sitter mellan hals & örat på honom.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0