22 Maj - Ystad med morfar.

Idag blev det Ystad.
Morfar skulle till sjukhuset. Han frågade om jag ville följa med, och visst vill jag det.
 
Blev en morgonfika när vi kom dit.
Varm choklad och kanelbulle.
 
Efter dom dragit ut katetern, så skulle han dricka 2 liter vatten, haha.
Icke sa han.
 
Så han fick saft.
 
Det tog några timmar, sen gick vi ner för en fika innan vi skulle köra hem.
Han passade på o köpa lite lösgodis som vi skulle ha på vägen hem.
 
Han åt en räkmacka, jag åt ostbulle.
 
Skåne är så fint. Ute på landet trivs jag som fisken i vattnet.
 
Tores allköp i Skivarp.
 
Trädgådsbutiken fanns kvar i Skivarp på samma ställe.
 
Första huser hade Otto och Helga.
Och det andra som ligger precis intill, de var farmor och farfars.
 
Det ser så himla tråkigt ut nu.
Farmor som hade så många fina rosor på framsidan. O deras fina mur har dom nya rivit.
 
Vi hade en mycket trevlig dag, fast vi var på sjukan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0